Міністэрства прыродных рэсурсаў і аховы навакольнага асяроддзя Рэспублікі Беларусь Дзяржаўная ўстанова "Рэспубліканскі цэнтр па гідраметэаралогіі, кантролю радыеактыўнага забруджвання і маніторынгу навакольнага асяроддзя" БЕЛГIДРAМЕТ
29.10.2021

Адзіны дзень бяспекі дарожнага руху, накіраваны на прафілактыку дарожна-транспартнага траўматызму пешаходаў, праходзіць пад дэвізам: "Пешаходны пераход - тэрыторыя павышанай увагі!"

29 кастрычніка 2021 года на ўсёй тэрыторыі Рэспублікі Беларусь праводзіцца Адзіны дзень бяспекі дарожнага руху: "Пешаходны пераход - тэрыторыя павышанай увагі!". Мэтай мерапрыемства з'яўляецца прафілактыка дарожна-транспартных здарэнняў на пешаходных пераходах.
За 9 месяцаў бягучага года на тэрыторыі Мінска зарэгістравана 171 ДТЗ з удзелам пешаходаў, у якіх 168 чалавек атрымалі траўмы рознай ступені цяжкасці і 14 - загінулі. Большая частка наездаў была ўчынена па віне вадзіцеляў транспартных сродкаў.
Увосень светлавы дзень скарачаецца, надвор'е бывае дажджлівым і пахмурным, у сувязі з чым, бачнасць на дарогах значна пагаршаецца, што, у сваю чаргу, можа прывесці да павелічэння колькасці дарожна-транспартных здарэнняў. Па статыстыцы змяненне, ускладненне ўмоў надвор'я павялічвае колькасць наездаў на пешаходаў. Каб не трапляць у ДТЗ і не рызыкаваць жыццём і здароўем, вадзіцелям трэба правільна выбіраць манеру паводзін на дарозе ў залежнасці ад умоў надвор'я, распазнаючы патэнцыйную небяспеку загадзя. Дзяржаўтаінспекцыя заклікае вадзіцеляў быць вельмі ўважлівымі пры пад'ездзе да пешаходных пераходаў і рухацца паблізу іх з хуткасцю, якая дасць магчымасць пры неабходнасці ўступіць дарогу пешым удзельнікам дарожнага руху. Асабліва пільнымі варта быць, калі вы заўважылі паблізу пераходу дзяцей, бо іх паводзіны часам бываюць непрадказальнымі. Не варта забываць і пра тое, што пры павароце налева або направа кіроўца абавязаны саступіць дарогу пешаходам, якія перасякаюць праезную частку дарогі, на якую ён паварочвае. Таксама важна быць асабліва асцярожнымі ў двары, дзе з-за любой якая стаіць машыны ці дрэва пад колы аўтамабіля можа выбегчы дзіця.
У сваю чаргу пешаход перад пачаткам перасячэння праезнай часткі па пешаходным пераходзе абавязаны пераканацца, што выхад на праезную частку дарогі бяспечны (п.17.2 ПДР), г.зн. спыніцца каля краю праезнай часткі, паглядзець па баках, пераканацца, што вадзіцелі яго заўважылі і паспелі спыніць транспартныя сродкі.
Пры пераходзе праезнай часткі неабходна спыніць размовы па мабільным тэлефоне, адключыць навушнікі, узяць малалетніх дзяцей за руку. Не будзе лішнім нагадаць пажылым сваякам і дзецям аб правілах бяспечнага пераходу праезнай часткі, а таксама нагадаць аб выкарыстанні на адзенні святлоадбіўных элементаў.
Флікер з'яўляецца элементам пасіўнай бяспекі і зніжае рызыку наезду на пешахода ў цёмны час сутак у 5-6 разоў. Згодна з даследаваннямі, вадзіцелі выяўляюць пешахода, які мае святлоадбіўныя аксэсуары, са значна большай адлегласці ў параўнанні з пешаходамі без іх. Пры руху з блізкім святлом фар адлегласць выяўлення кіроўцам пешага ўдзельніка дарожнага руху павялічваецца з 25-40 м да 130-150 м, а пры руху з далёкім святлом - да 400 м. Аднак не варта лічыць, што нашэнне святлоадбіўных элементаў робіць пешахода непаражальным. "Памятайце, што толькі няўхільнае выкананне правілаў дарожнага руху ўсімі ўдзельнікамі дарожнага руху прывядзе да зніжэння колькасці аварый на дарогах і цяжкасці іх наступстваў".
Усе мерапрыемствы накіраваны на прафілактыку дарожна-транспартных здарэнняў на пешаходных пераходах.
Памятайце, што самы вялікі памер штрафу несувымерны з чалавечым жыццём! Беражыце сябе і сваіх блізкіх, выконвайце Правілы дарожнага руху!


Спецыялізаваныя сайты і сайты Філіялаў